Leapşa: 10 actori pe care i-aş lua acasă


Fiind la început de an m-am gândit să fac ceva inedit pentru mine, achitând totodată o datorie mult prea veche, o leapşă restantă de prin august, care a trecut agăţată de mine pragul dintre ani. Leapşa o am de la Sorin şi este o leapşă cinefilă: 10 actori pe care i-aş lua acasă. Bineînţeles că dacă a trecut atât de mult timp de când am primit-o îmi permit s-o modific – pentru că, în atâtea luni, nu i-am dat altfel de cap. Voi aminti deci care sunt actorii şi actriţele cărora, dacă mi-ar suna la uşă, nu aş ezita să le deschid, să-i primesc în sufragerie, să le indic cel mai comod fotoliu (cel cu o groapă adâncită de vremuri în care te cufunzi cu picioarele adunate sub tine şi fie că citeşti, fie că vezi un film, fie că stai de vorbă cu cineva timpul dispare din trup şi din minte) şi, servindu-le o ceaşcă de ceai, să-mi imaginez că de fapt am în faţă personajul care mi-a rămas cel mai aproape de suflet şi că stau o zi şi-o noapte de vorbă cu el, că mă plictisesc de el, că mă familiarizez cu el.

edward nortonL-aş invita în casă fără să stau pe gânduri pe Edward Norton care mi-a plăcut cel mai mult în rolul pe care l-a făcut în American History X. Practic atunci a început să existe pentru mine, deşi-l văzusem înainte în mult mai celebrul Fight Club. Mi-a plăcut cum poate juca fără prea mult efort personajele  care se transformă pe parcursul filmului, reuşind să pună în valoare diferitele atitudini. Este singurul actor care mă face să empatizez cu personajul său chiar dacă este vorba despre un rol negativ. Şi este singurul actor care poate scoate la iveală binele dintr-un personaj negativ. Ca personaj, aş alege să stau de vorbă, probabil că din precauţie, cu cel din Peinted Veil (o carte pe care vreau să o citesc, filmul l-am văzut deja de prea multe ori).

johnny deppCă tot veni vorba de versatilitate, pe Leonardo DiCaprio l-aş aşeza în fotoliu şi aş urmări spectacolul trecerii de la retardatul Arnie din What’s Eating Gilbert Grape, la Danny Archer din Blood Diamond sau la ciudatul Howard din The Aviator – asta probabil pentru că respect faptul că şi-a respectat statutul de actor şi a acceptat roluri diverse când ar fi putut fi doar un actoraş frumos ca mulţi alţii. L-aş pofti în casă şi pe Johnny Depp, dar cu el sigur nu aş putea ţine pasul, ar fi un zapping printre personaje, care mai de care mai ciudate, mai variate, mai dedublate, dar ar fi interesant să stau de vorbă cu fiecare în parte: cu Jack Sparrow, cu Edward, cu Willy Wonka sau cu John Dillinger (ăsta-mi aminteşte mereu de Femeia în roşu).

john cusack1La urmă am lăsat doi actori de suflet. Unul este John Cusak, iar celălalt este Marcel Iureş. Nu am înţeles niciodată de ce-mi place Cusak, nu am raţionalizat asta. Cred că este felul în care articulează cuvintele în engleză. Un lucru e sigur, aceştia sunt singurii pe care aş vrea să-i văd ca actori si nu ca personaje, sunt singurii care mă fascinează prin discreţia pe care o menţin în jurul lor. Dar, dacă ar fi să aleg un personaj, l-aş alege pentru Cusak pe Jonathan din Serendipity, iar pentru Marcel Iureş pe Henric IV – pentru că a fost unul dintre puţinele personaje de teatru cu replici provocatoare pentru minte.

nicole kidman1O actriţă pe care aş chema-o pe la mine poate doar ca să mă uit la ea pentru că mi se pare incredibil de frumoasă este Nicole Kidman. Cam în aceeaşi găleată ar fi fost şi Gweneth Palttrow dacă nu aş fi văzut-o în Marile speranţe când eram în liceu. Cam de atunci are o aură pe care nu pot s-o explic, dar care persistă. Cam la fel stau lucrurile şi cu Scarlett Johansson, care mi-a plăcut atât de mult în Lost in Translation încât a rămas printre preferatele mele.

Cred că aş avea mult de povestit şi cu Rachel Weisz: cu Evelyn din The Shape of Things aş sta puţin, nu chiar o zi şi-o noapte, aş expedia-o mai repede. De teamă.marion

Şi printre actriţe există una specială, magică, una pe care dacă aş avea-o acasă probabil nu aş mai lăsa-o să plece: Marion Bartoli Cotillard care mi-a plăcut mult în rolul din Jeux d’enfants/ Love Me If You Dare – un film pe care-l recomand întotdeauna cu plăcere.

Cam astea au fost cele 10 alegeri în materie de actori. Leapşa! mai departe către Mirabilissemper, către Close up insanity şi către Cristian Shuca, în speranţa că la ei voi citi lucruri mai interesante decât mi-au reuşit mie.

PS: cred că asta a fost prima şi ultima leapşă pe anul ăsta 😉

PPS: sursa fotografiilor La buticul cu filme şi cărţi. Mulţam!

2 gânduri despre &8222;Leapşa: 10 actori pe care i-aş lua acasă&8221;

Lasă un răspuns

